رفتن به مطلب

افزودن (نوع کارت )

افزودن نوع کارت به آنکی
 

در آموزش‌های قبلی در مورد نوع کارت و اینکه نوع کارت چه کاربردی برای ما دارد، صحبت کردیم و پیشنهاد کردیم که برای هر موضوعی که در حال مطالعه هستید نوع کارت جدیدی تعریف کنید. اما چگونه این کار را انجام دهیم؟

این کار توسط پنجره یا کادر محاوره‌ای مدیریت نوع کارت‌ها انجام می‌شود. برای باز کردن این پنجره شما می‌توانید دو مسیر را طی کنید:

  • در کادر محاوره‌ای افزودن کارت که در جلسات قبلی توضیح داده شده، بر روی دکمه‌ی نوع کارت کلیک کنید و در پنجره‌ی باز شده دکمه «manage» را انتخاب کنید.

type-anki-card.jpg

 

  • یا اینکه در میزکار آنکی از منوی «ابزارها >مدیریت نوع کارت» را انتخاب کنید.

 

type-anki-card2.jpg

 

 

در کادر محاوره‌ای که باز می‌شود شما در سمت چپ آن فهرست انواع کارت و تعداد کارت‌هایی که از این نوع استفاده می‌کنند را مشاهده می‌کنید.

 

type-anki-card3.jpg

 

برای افزودن نوع کارت جدید:

  •  بر روی «افزودن» کلیک کنید.

type-anki-card4.jpg

 

  • در پنجره‌ی جدیدی که برای شما باز می‌شود با دو اصطلاح مواجه می‌شوید.
    •  «Add» یا «افزودن»  به معنی ایجاد نوع جدید کارت براساس، نوع کارت‌های پیش فرض انکی است که در جلسات قبلی برای شما معرفی شده است. به عبارتی شما با انتخاب Add نوع کارت خام شبیه پیش‌فرض می‌سازید. 
    • «Clone» یا «مشابه» به معنی ایجاد نوع جدید براساس آنچه که در مجموعه‌ی خودتان دارید می‌باشد. به طور مثال، شما در هنگام یادگیری زبان فرانسه، نوع کارت جدیدی تعریف کردید به نام «فرانسه» و از این کارت از نوع پایه و کارت وارونه می باشد. همچنین تغییراتی روی این نوع کارت اعمال کردید، مثلاً رنگ پس زمینه را تغییر دادید یا رنگ و نوع فونت را تغییر دادید. حال اگر بخواهید نوع کارت جدیدی برای زبان آلمانی تعریف کنید، که تقریباً ویژگی‌های نوع کارت فرانسه را داشته باشد، مثلاً پس زمینه یکی و ...، کافیه که ما نوع کارت جدیدمان را مشابه نوع کارت «فرانسه» ایجاد کنیم.

type-anki-card5.jpg

 

  • بعد از انتخاب «OK» شما باید نوع جدید کارت را نامگذاری کنید.

 

type-anki-card6.jpg

 

پیشنهاد ما:

  • برای هر موضوع گسترده‌ای که دارید مطالعه می‌کنید، یک نوع کارت تعریف کنید. یعنی اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، نوع جدیدی به نام «انگلیسی» ایجاد کنید و ویژگی‌های مد نظر خودتون را به اون کارت بدید و اگر میخواهید زبان آلمانی یاد بگیرید، نوع جدیدی تعریف کنید و نام آن را «آلمانی» قرار دهید و ويژگی‌های مد نظر خود را به آن کارت نیز بدهید.
  • انکی زمانیکه در یک دسته چندین نوع کارت باشد، وقتی «انتخاب همه» را در مرورگر انتخاب می‌کنید، و میخواهید تغییرات را اعمال کنید، به شما اخطار می‌دهد که در این دسته چندین نوع کارت وجود دارد و امکان تغییر همگانی آنها نیست. بعضی دروس هستند، که علاوه بر سؤالات پایه(سؤال و جواب) دارای سؤالات نقطه‌چین نیز هستند. یعنی در یک دسته ممکن است شما دو نوع کارت داشته باشید و به همین خاطر امکان ویرایش همگانی را در آن دسته نخواهید داشت. بنابراین پیشنهاد می‌کنم که برای کارت‌های نقطه‌چین نیز نوعی جدا و با هم مفاهیم و ویژگی‌ها تعریف کنید. یعنی اگر در حال یادگیری زیست شناسی هستید نوعی کارت جدید تعریف کنید به نام «زیست شناسی-پایه» برای نوع کارت پایه(سؤال و جواب) و نوع دیگری تعریف کنید به نام «زیست شناسی-جاخالی» برای کارت‌های از نوع نقطه‌چین. دقت کنید که نیازی نیست دسته را دوتا در نظر بگیرید، هر دو کارت می‌توانند در یک دسته باشند اما برای ویرایش‌های آینده دو نوع کارت داشته باشید بعدها برای ویرایش همگانی زمان خیلی کمتری نیاز است که صرف کنید.(تجربه شخصی)

 

امیدوارم این جلسه هم مفید واقع شده باشه. منتظر پیشنهادات و انتقادات شما هستم.:a8:

محمد رستمی



بازخورد کاربر

دیدگاه توصیه شده



با سلام و وقت بخیر

من در انکیدروید ی دسته تعریف کردم که مترادف و متضاد و ی سری چیزای دیگه توش وارد میکنم 

ولی تو زمان مطالعه کارت ها فقط کلمه و معنی نمایش داده میشه فیلدهایی که پر شده نمایش داده نمیشه

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در در 3 دی 1400 در 21:32، الهام مهمان گفته است :

با سلام و وقت بخیر

من در انکیدروید ی دسته تعریف کردم که مترادف و متضاد و ی سری چیزای دیگه توش وارد میکنم 

ولی تو زمان مطالعه کارت ها فقط کلمه و معنی نمایش داده میشه فیلدهایی که پر شده نمایش داده نمیشه

سلام وقت بخیر. به قسمت ویرایش کارت برید و در پنجره ویرایش روی دکمه «کارت» در گوشه بالای پنجره بزنید و وقتی کدهای کارت را دیدید از پایین صفحه گزینه افزودن فیلد را بزنید و فیلدها را به هر قسمتی که مد نظرتون هست اضافه کنید.

2021-12-27_0-53-43.gif

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

17 ساعت قبل، all student گفته است:

سلام چه جوری یک فایل csv رو برای افزودن لغات انگلیسی و فارسی اضافه کنیم؟

 

سلام وقت بخیر. در انکی دسکتاپ گزینه import یا وارد کردن را انتخاب کنید. سپس فایل csv را به پنجره باز شده معرفی کنید. یک پنجره باز میشود که باید نوع کارت و فیلدهایی که میخواهد ایجاد شود را تعیین کنید. در صورتی که متوجه نشدید بفرمایید تا تصویری راهنمایی کنم. موفق باشید

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر




به گفتگو بپیوندید

شما در حال پست به عنوان مهمان هستید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
افزودن دیدگاه...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   بازگردانی قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
  • اضافه کردن...