رفتن به مطلب

ترتیب نمایش کارت‌ زیردسته ها

در نرم افزار انکی یک دسته می‌تواند شامل زیردسته نیز باشد. و گفتم که در نرم افزار انکی مطالعه محدود به دسته ها می‌باشد. پس وقتی شما یک دسته مادر را برای مطالعه انتخاب کنید تمامی کارت‌های زیردسته‌های آن نیز نمایش داده می شوند. اما وقتی یک دسته جزء یا به عبارتی یک زیردسته را انتخاب می‌کنید فقط کارت‌های آن دسته نمایش داده می شوند. مثال میزنم تا متوجه منظورم شوید. فرض کنید دسته مادر ما «انگلیسی» نام دارد. و این دسته دارای دو زیردسته به نام‌های «فعل» و «اسم» هست. وقتی که شما دسته مادر یعنی انگلیسی را انتخاب می‌کنید، تمامی کارتهای موجود در دسته‌ی مادر و همچنین زیردسته‌های فعل و حرف نیز نمایش داده می‌شوند. اما وقتی شما یکی از زیردسته‌ها مثل «فعل» را انتخاب می‌کنید، فقط کارت‌های زیردسته «فعل» به شما نمایش داده می‌شوند و نرم افزار از نمایش دادن کارت‌های دسته مادر و زیردسته‌های دیگر مثل «اسم» خودداری می‌کند.

 

اما ترتیب نمایش کارت‌های زیردسته‌ها در نرم‌افزار انکی به چه شکلی است؟ در این آموزش به این سؤال پاسخ می‌دهم...

 

ترتیب نمایش

 

منظور از ترتیب نمایش، ترتیب مطالعه‌ی کارت، از دسته انتخاب شده یا زیردسته‌های آن است. همانطور که در مقدمه عرض کردم اگر دسته‌ی مادری مثل "French" انتخاب شود، کارت‌های زیردسته‌های  "French::Vocab" و "French::My Textbook::Lesson 1" و غیره ھم نمایش داده خواھند شد. برای کارت‌های جدید و مرورها، آنکی کارت‌ها را از دسته‌ها به ترتیب الفبایی جمع‌آوری می‌کند. بنابراین در مثال بالا، شما ابتدا کارت‌ها را از دسته‌ی "French" سپس "My Textbook"و بالاخره "Vocab" را خواھید دید.

 

شما می‌توانید از این واقعیت برای مرتب کردن نمایش کارت استفاده کنید. یعنی اینکه اگر تمایل دارید، دسته‌ای زودتر مطالعه شود، نام آن را طوری انتخاب کنید که بر اساس حروف الفبایی در صدر سایر دسته‌ها قرار گیرد.

 

ترفندی دیگری که می‌توانید استفاده کنید این است که هنگامی که رایانه‌ها مرتب‌سازی الفبایی می‌کنند، کاراکتر "-" قبل از کاراکترهای الفبا، و "~" بعد از آن‌ها می‌آید. بنابراین اگر دسته را "Vocab-" نامیده باشید، می‌توانید دسته‌ی دیگر را  "My Textbook~" بنامید تا دسته Vocab را مجبور کنید قبل از هر چیز دیگری نمایش داده شود.

 

همانطور که گفتم، وقتی که شما دسته‌ی مادر را برای مطالعه انتخاب می‌کنید، کارت‌های جدید و مروری شما، از زیردسته‌ها به صورت الفبایی و جداگانه نمایش داده می‌شوند. اما ممکن است که کارت‌های جدید و مروری زیردسته‌ای که در صدر فهرست قرار دارد، کمتر از حداکثر مرور یا کارت جدید باشد، به همین خاطر انکی زیردسته دوم را برای نمایش کارت جدید و مرورهای آن انتخاب می‌کند. پس ممکن است که شما در معرض کارت جدید یا مروری از زیردسته‌های متفاوت قرار بگیرید. اگر نمی‌خواهید که کارت‌های جدید یا مروری از زیردسته‌های متفاوتی به شما نمایش داده شوند، بهترین کار این است که فقط بر روی زیردسته مورد نظر کلیک کنید و کارت‌های مربوط به آن زیردسته را مطالعه کنید.

 

نکته:کارت‌هایی که در دوره یادگیری هستند از تمام دسته‌ها در آن واحد جمع‌آوری می‌شوند، زیرا مقداری از نظر زمانی در معرض خطر هستند، و به ترتیبی که موعدشان هست نمایش داده می‌شوند.

 

شاید شما دوست داشته باشید که کارت‌های جدید شما به صورت تصادفی از زیردسته‌ها انتخاب شوند. شما می‌توانید برای رسیدن به این هدف از تنظیمات دسته استفاده کنید.

 

امیدوارم این جلسه آموزشی هم مفید واقع شده باشد. انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق دیدگاه‌ها با من در میان بگذارید.

با تقدیم احترام

محمد رستمی



بازخورد کاربر

دیدگاه توصیه شده

در 4 ساعت قبل، مهسا مهمان گفته است :

سلام.اگر بخواهیم کارتها را در انکی از آخرین کارت شروع کنیم،آیا امکان دارد؟یعنی خواندن کارتها را از آخر به اول بخوانیم؟

سلام. بله به مرورگر برید. دسته را انتخاب کنید و در نوار بالای کارت ها جایی که فیلد مرتب سازی (Sorted Field) نوشته شده دنبال ستون Created بگردید. وقتی روی این کلیک کنید ترتیب کارتها به صورت نزولی یا صعودی ایجاد شدن تغییر میکنه که در این صورت میشه کارتها را از آخر خواند. موفق باشید

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام، روشی هست که من اگر نام کارتهام 1، 2، 3، 4، 5 هست، وقتی برای مرور برام آوردشون به همون ترتیب 1، 2، 3، 4، 5 بیاره کارتامو؟ من برای کتابم برای مرورش در آنکی وارد میکنم درس یک، درس دو ... اما برای مرور، برام ترتیبش رو به هم میزنه

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در در 20 مهر 1401 در 17:34، مهزیار مهمان گفته است :

سلام، روشی هست که من اگر نام کارتهام 1، 2، 3، 4، 5 هست، وقتی برای مرور برام آوردشون به همون ترتیب 1، 2، 3، 4، 5 بیاره کارتامو؟ من برای کتابم برای مرورش در آنکی وارد میکنم درس یک، درس دو ... اما برای مرور، برام ترتیبش رو به هم میزنه

سلام وقت بخیر. در شروع مطالعه و برای کارتهای جدید امکان ایجاد ترتیب هست اما اگر شما بخواهید برای کارتهای مروری هم همان ترتیب را ایجاد کنید خیر همچین امکانی نیست. چون اعتقاد انکی این هست که ترتیب باعث ایجاد حافظه ضعیف میشه

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر



به گفتگو بپیوندید

شما در حال پست به عنوان مهمان هستید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
افزودن دیدگاه...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   بازگردانی قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
  • اضافه کردن...