رفتن به مطلب

صفحه نمایش سؤال یا صفحه مطالعه کارت

هنگامی که روی یک دسته در لیست دسته ها ضربه می زنید، صفحه مطالعه یا صفحه نمایش سؤال بارگیری خواهد شد و به ازای هر کارت در انتظار مطالعه، یک سوال به شما نشان داده می شود.

 

اگر می خواهید به دسته دیگری تغییر دهید، می توانید این کار را با ضربه زدن به روی دکمه (Back) در بالا و سمت چپ انجام دهید. سه دکمه بعدی به شما این امکان را می دهد که کارت ها را اضافه کنید(Add)، کارت فعلی را ویرایش کنید(Edit) و یا در بین همه کارت ها جستجو / مرور کنید(Find). دکمه tools در بالا سمت راست، صفحه ابزار  را باز می کند، جایی که می توانید گزینه های دسته را تغییر دهید و به اقدامات بیشتری روی کارت ها دسترسی پیدا کنید.

 

در پایین صفحه، سه عدد را مشاهده خواهید کرد. از سمت چپ، این اعداد مربوط به تعداد کارت های جدید، تعداد کارت هایی که در مرحله یادگیری هستند  و تعداد کارتهای مروری است.

 

 

وقتی به سوال کارت نگاه کردید و پاسخ را به یاد آوردید یا تصمیم گرفتید که پاسخ را ببینید، در جایی از صفحه نمایش کارت ضربه بزنید. هنگامی که شما این کار را انجام می دهید، منطقه پایین صفحه مطالعه تغییر خواهد کرد تا ۲ الی ۴دکمه پاسخ را به شما نمایش دهد.دقت کنید که تعداد دکمه‌های پاسخ بستگی به این دارد که کارت شما در چه مرحله‌ای از مطالعه است، یک کارت جدید است یا یک کارت در مرحله یادگیری یا یک کارت مروری است. دکمه ها زمان بعدی نمایش یادداشت را نشان می دهند، به طوری که 10m به معنای "10 دقیقه" و "5d" به معنای "5 روز" است. برای انتخاب یک پاسخ خاص می توانید به طور مستقیم بر روی این دکمه ها ضربه بزنید.

 

برای بررسی سریع تر، همچنین می توانید روی کارت ضربه بزنید تا به آن پاسخ دهید. برای این کار، ما باید برای انکی ضربه‌های لمسی را تعریف کنیم که به طور مثال ضربه زدن در گوشه‌ی بالا و راست کارت چه پاسخی را برای اما انتخاب کند. چگونگی تعریف یک کار برای ضربه‌ها، در آینده توضیح داده می‌شود.

 

گاهی اوقات مطالبی هستند که طراحی آنها قبل از اینکه پاسخ را ببینید کمک شایانی در یادگیری شما می کند(مثل طراحی و کشیدن کاراکترهای یک زبان خارجی همانند ژاپنی). Ankimobile ویژگی را با نام چرکنویس در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید قبل از دیدن پاسخ طرح را بکشید. مشابه این طرح در برنامه Ankidroid تخته سفید نام دارد. برای فعال کردن چرکنویس در Ankimobile دو راه وجود دارد.

 

راه حل اول:

 

راه حل اول این است که فعال شدن یا نشدن چرکنویس را به یکی از حرکات(ضربه ها)نسبت دهیم. برای این کار:

  1. در لیست دسته ها بر روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید تا وارد قسمت تنظیمات Ankimobile شوید.
  2. از فهرست باز شده تنظیمات، گزینه Review را انتخاب کنید.
  3. سپس از لیست باز شده گزینه Taps را انتخاب کنید.
  4. در قسمت WHEN QUESTION SHOWN روی یکی از مکان های ضربه کلیک کنید، به طور مثال من مکان Bottom Left را انتخاب کردم.
  5. از فهرست اقدامات باز شده گزینه Toggle ScratchPad را انتخاب کنید. سپس از بخش تنظیمات خارج شده و به فهرست دسته ها باز گردید.

 

پس از این تنظیمات هر زمان سؤالی را دیدید، در روی مکانی که برای Toggle ScratchPad تعیین کردید، ضربه بزنید، چرکنویس برای شما فعال خواهد شد و ضربه دوباره در همان مکان باعث غیرفعالسازی چرکنویس می شود.

 

راه حل دوم:

 

در صفحه مطالعه یادداشت:

  1. از نوار بالا گزینه Tools را انتخاب کنید.
  2. در فهرست آیتم های باز شده گزینه More را انتخاب کنید.
  3. سپس از فهرست تمامی اقدامات باز شده گزینه Toggle ScratchPad را انتخاب کنید تا چرکنویس Ankimobile فعال شود و طی کردن دوباره همین مسیر باعث غیرفعالسازی چرکنویس خواهد شد.

 

هنگامی که در یک دسته، کارتهایی را که امروز باید مطالعه می کردید(مرور و جدید) به پایان رساندید، پیام تبریکی به شما نشان داده میشود. اگر میخواهید کارتهای دسته دیگری را مطالعه کنید، می توانید از دکمه بالا سمت چپ برای بازگشت به لیست دسته ها استفاده کنید و یکی دیگر را انتخاب کنید. شما می توانید برای بستن Ankimobile روی دکمه Home ضربه بزنید و پیشرفت خود را در هر زمان ذخیره کنید، حتی اگر تمام کارتهای موعد را در امروز مطالعه نکرده اید، ضربه زدن روی دکمه Home باعث بسته شدن آنکی و ذخیره پیشرفت شما خواهد شد.

 

اگر می خواهید پس از دیدن پیام تبریک، همان کارتها را دوباره بخوانید و مرور کنید، می توانید این کار را با ایجاد دسته های فیلتر شده، که در آینده توضیح خواهم داد انجام دهید.

 

اگر شما یک صفحه کلید دارید که از طریق بلوتوث به موبایل خود متصل کرده اید، می توانید از صفحه کلید برای مرور استفاده کنید. کلید فاصله جواب یا پاسخ را نشان می دهد و کلیدهای 1-4 دکمه های پاسخ را انتخاب می کند. شما همچنین می توانید برای تکرار صدا در کارت فعلی کلید r صفحه کلید را فشار دهید.

محمد رستمی



بازخورد کاربر

دیدگاه‌های پیشنهاد شده

هیچ دیدگاهی برای نمایش وجود دارد.



به گفتگو بپیوندید

شما در حال پست به عنوان مهمان هستید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
افزودن دیدگاه...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   بازگردانی قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
  • اضافه کردن...