رفتن به مطلب

وارد کردن کارت از فضای ابری

در هر برنامه‌ی فلش کارتی، یکی از امکانات ویژه‌ای که آن برنامه باید داشته باشد، پشتیبان‌گیری است. یکی از راه‌های پشتیبان‌گیری در انکی استفاده از فضای ابری رایگانی است که انکی در اختیار شما قرار می‌دهد. اما چرا الان که مبحث وارد کردن کارت است من از فضای ابری صحبت می‌کند. دلیل این کار این است که شما با استفاده از فضای ابری نیز می‌توانید کارت‌های خود را به انکی وارد کنید. یعنی اینکه اگر قبلاً از انکی دسکتاپ استفاده کردید و از کارت‌های خود در فضای ابری پشتیبان تهیه کرده باشید یا به عبارتی با فضای ابری همگامسازی کرده باشید، در این مرحله می‌توانید با استفاده از فضای ابری کارت‌های خود را به انکی آیفون وارد کنید. در این آموزش یا خواهید گرفت...

  • انکی وب چیست؟
  • چگونه انکی آیفون را با فضای ابری همگام کنید؟

 

همگامسازی ابری

 

آنکی دارای سرویس همگامسازی ابری رایگان به نام AnkiWeb است که باعث می شود که دسته ها و کارتهای شما در بین دستگاه های همراه و کامپیوتر شما همگام باشد.

 

برای همگام سازی با AnkiWeb ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. اگر شما AnkiWeb را در گذشته استفاده کرده اید، می توانید این مرحله(ثبت نام) را نادیده بگیرید. برای ثبت نام:

  • به آدرس https://ankiweb.net بروید و روی دکمه Sign Up کلیک کنید.
  • آدرس ایمیل و رمز عبور انتخابی خود را وارد کنید.

 

پس از تکمیل ثبت نام، به ایمیل خود مراجعه کنید و ایمیل تأییدی که برای شما ارسال شده است را تأیید کنید. دقت کنید، که اگر ایمیل خود را در طی ۷ روز تأیید نکنید، ثبت نام شما لغو خواهد شد. به برنامه انکی دسکتاپ خود بروید و به سادگی بر روی دکمه همگامسازی در بالا و درسمت راست پنجره Anki کلیک کنید(آیکن همگامسازی دارای دو فلش در یک دایره است). برنامه انکی تمامی کارت ها، تصاویر و فایل های صوتی خود را به AnkiWeb آپلود خواهد کرد. اگر شما تعداد زیادی رسانه داشته باشید، عملیات آپلود ممکن است کمی طول بکشد.

 

پس از اتمام همگام سازی، به دستگاه تلفن همراه خود بازگردید و روی Synchronize  در پایین صفحه ضربه بزنید. پس از وارد کردن ایمیل و رمز عبور خود، AnkiMobile تمام کارت ها و رسانه های خود را دانلود خواهد کرد و اطلاعات ورود به سیستم را برای دفعه بعد به خاطر می سپارد.(این یعنی این که در همگامسازی بعدی نیازی به وارد کردن دوباره ایمیل و رمز نخواهید داشت.)

 

پس از اتمام اولین هماهنگی، شما می توانید با کلیک بر روی دکمه synchronize هر بار که می خواهید تغییرات خود را با فضای ابری هماهنگ کنید. فقط تغییرات ایجاد شده از زمان همگام سازی قبلی ارسال می شود، بنابراین همگام سازی های بعد از اولین همگامسازی بسیار سریعتر می شود.

 

اگر تعدادی کارت جدید را بر روی رایانه رومیزی اضافه کردید و می خواهید آنها را با AnkiMobile همگام سازی کنید، کافی است که همین فرآیند را دوباره انجام دهید، یعنی ابتدا همگام سازی روی دسکتاپ انجام دهید یا برنامه آنکی دسکتاپ را ببندید(چون با تنظیمات پیشفرض آنکی دسکتاپ، قبل از بستن برنامه همگامسازی به طور خودکار انجام می شود)، سپس روی دکمه synchronize در AnkiMobile را ضربه بزنید.

 

امیدوارم که این جلسه هم مفید واقع شده باشد. پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق بخش دیدگاه با من در میان بگذارید.

با تقدیم احترام

محمد رستمی



بازخورد کاربر

دیدگاه‌های پیشنهاد شده

هیچ دیدگاهی برای نمایش وجود دارد.



به گفتگو بپیوندید

شما در حال پست به عنوان مهمان هستید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
افزودن دیدگاه...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   بازگردانی قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
  • اضافه کردن...