رفتن به مطلب

مفاهیم پایه انکی (دسته ها)

دسته‌ها


یک دسته مجموعه‌ای از کارت‌هاست. دسته‌ها این امکان را به ما می‌دهد تا مجموعه‌ی خود را به قسمت‌های کوچکتری تقسیم کنیم و رواند مطالعه‌ی خود را ساده‌تر کنیم. هر دسته می‌تواند تنظیماتی منحصر به فرد خود داشته باشد، تنظیماتی مثل: تعداد کارتهای جدید، حداکثر مرورها و ...

انکی در ابتدای نصب به صورت پیشفرض دسته‌ای به نام Defult خواهد داشت. کارتهایی که به هیچ دسته‌ای تعلق نداشته باشند به دسته‌ی پیش فرض منتقل می‌شوند. همچنین به این موضوع دقت کنید که اگر شما دسته‌های دیگری به جز Defult بسازید و دسته پیش فرض یعنی Defult کارتی نداشته باشد، انکی دسته پیش‌فرض را پنهان خواهد کرد. از طرفی نیز این امکان وجود دارد که دسته‌ی پیش‌فرض را تغییر نام دهید و برای کارت‌های خود استفاده کنید.

زیردسته‌ها

انکی از ساختار درختی برای نمایش دسته‌ها پشتیبانی می‌کند، یعنی اینکه از زیردسته پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید برای دسته‌های خود زیردسته نیز ایجاد کنید. دو راه برای ساختن زیردسته در انکی وجود دارد:

  • استفاده از نماد «::»

در این روش شما کافیه که در نام دسته از علامت «::» استفاده کنید. مثال میزنم؛ شما میخواهید زیردسته‌ای به نام مشاغل برای زبان انگلیسی انتخاب کنید، کافی است که نام زیردسته را به صورت «English::Job» انتخاب کنید. در این صورت شما زیردسته‌ای دارید به نام «Job» که در دسته‌ی مادر یا برتر «English» قرار گرفته است. 

دقت داشته باشید، زمانیکه شما روی زیردسته Job کلیک می‌کنید، فقط کارت‌های موجود در دسته‌ی Job را مشاهده خواهید کرد، اما زمانیکه بر روی دسته‌ی مادر(English) کلیک می‌کنید علاوه بر کارتهای موجود در دسته Job کارت‌های موجود در دسته English را نیز نمایش می‌دهد. به عبارت ساده‌تر، کلیک بر روی زیردسته فقط کارت همان زیردسته را نمایش می‌دهد و کلیک بر روی دسته‌ی مادر، تمامی کارتهای آن دسته و زیردسته‌های آن را نمایش می‌دهد.

  • کشیدن و رها کردن

شما می‌توانید بر روی دسته‌ای کلیک کنید و نگه‌دارید و آن را به زیردسته‌ی هر دسته‌ای که تمایل دارید تبدیل کنید.

 

پیشنهاد ما:

دسته‌ها بهتر است به جای استفاده برای دسته‌بندی‌های خاص مثل «غذا» یا «درس اول» برای مجموعه‌ی بزرگتری از کارت‌ها استفاده شود.

 

anki-deck.jpg

محمد رستمی



بازخورد کاربر

دیدگاه‌های پیشنهاد شده

هیچ دیدگاهی برای نمایش وجود دارد.



به گفتگو بپیوندید

شما در حال پست به عنوان مهمان هستید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
افزودن دیدگاه...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   بازگردانی قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
  • اضافه کردن...