رفتن به مطلب

محمد رستمی

مؤسس سایت
  • تعداد ارسال ها

    1,529
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    225

آخرین بار برد محمد رستمی در 27 خرداد

محمد رستمی یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است!

6 دنبال کننده

درباره محمد رستمی

  • درجه
    Administrator

آخرین بازدید کنندگان نمایه

3,484 بازدید کننده نمایه
  1. فاصله مرور

    سلام. دستتون را روی دسته مورد نظر نگه دارید تا فهرستی باز شود. سپس از فهرست باز شده مسیر زیر را دنبال کنید و عدد را به کمتر از ۱۰۰ تغییر دهید. گزینه های دسته> مرور>اصلاح کننده بازه زمانی آموزش زیر هم میتواند به شما کمک کند. موفق باشید.
  2. کم یا زیاد کردن فاصله بین مرورها

    الگوریتم انکی دروید از انکی دسکتاپ تبعیت می کند و بهترین زمان پیشنهادی برای مطالعات کارتها را در اختیار شما قرار می دهد. با الگوریتم پیشنهادی انکی می توانید با کمترین مطالعه بیشترین بازدهی را داشته باشید. اما گاهی اوقات دوست دارید که زمان مرورها را کمتر یا بیشتر کنید. انکی دروید شما را محدود نمی کند و با قرار دادن امکانی به نام اصلاح کننده فاصله این اجازه را به شما می دهد که فاصله بین مرورها را کمتر یا بیشتر کنید. پیش فرض ۱۰۰ هست. وقتی که ۱۰۰ باشد یعنی ضریب یک در بازه زمانی مرور پیش فرض انکی. پس وقتی ما آنرا به ۸۰ تغییر دهیم یعنی اینکه عدد ۰.۸ را در بازه زمانی پیش فرض ضرب کرده ایم. پس اگر طبق پیش فرض انکی یک کارت باید ده روز دیگر نمایش داده شود، زمانی که درصد ۸۰ باشد، ۸ روز دیگر به شما نمایش داده می شود. به همین ترتیب اگر بخواهید فاصله زمانی را بیشتر کنید باید اعداد بیشتر از ۱۰۰ را در نظر بگیرید. حال این سؤال پیش میاد که از کجا این عدد را تغییر دهم؟ کلیپ زیر را نگاه کنید. موفق باشید.
  3. 6_5_4_3_2_4000_Essential_English_Words

    فایل ها بروزرسانی شدند. لطفاً بررسی فرمایید و در صورتی که با مشکلی مواجه شدید بفرمایید تا پیگیری کنیم. در خدمت شما هستیم
  4. تغییر زبان برنامه انکی دروید

    در صورتی که در استفاده از انکی دروید با زبان های دیگر مثل فارسی و ... راحت تر هستید می توانید زبان برنامه را به راحتی تغییر دهید. در این کلیپ آموزشی به شما یاد خواهم داد که چگونه زبان برنامه را به آنچه که دوست دارید تغییر دهید. امیدوارم مفید واقع شود.
  5. نمایش تصادفی کارت های جدید

    شاید شما هم نیاز داشته باشید که انکی دروید کارت های جدید را به صورت تصادفی به شما نمایش دهد، در این کلیپ آموزشی به شما یاد خواهم داد که در کجا انکی دروید را تنظیم کنید تا کارت های جدید به صورت تصادفی به شما نمایش داده شود. امیدوارم مفید واقع شود.
  6. نمایش تصادفی

    سلام. دستتون روی یک دسته نگه دارید و بعد از اون گزینه های دسته را انتخاب کنید. سپس کارت های جدید و در این صفحه در بخش «دیگر» می توانید تعیین کنید که کارت های جدید به صورت تصادفی نمایش داده شوند یا خیر. البته این برای نمایش کارت های جدید به صورت تصادفی است ولی برای مرورها انکی همیشه سعی می کنه که کارتهایی که با هم خوانده شده اند را با هم نیارد یعنی به نوعی مرورها همیشه تصادفی به شما نمایش داده می شوند.
  7. فلش کارت Topnotch-Summit

    دلیل اینکه آنها فکر میکردن فایل مشکل داره این بود که آنها با برنامه دیگری غیر از انکی اقدام به باز کردن فایل میکردند. برنامه ای که این فایل را باز میکند انکی هست. همانطور که شرایط خرید هم گفته شده در صورتی که فایلی خراب باشد هزینه برگشت داده می شود.
  8. وارونه نشان دادن سوال و جواب به صورت رندم

    سلام. مرورها که همیشه کارت ها با هم نشون داده نمیشه یعنی به نوعی تصادفی هستند. کارت های جدید هم میشه تعیین کرد که تصادفی بیاد. از طرفی با استفاده از نوع کارت وارونه انتخابی می تونید تعیین کنید که فقط بعضی از کارتها علاوه بر اینکه سؤال به جواب هستند، جواب به سؤال نیز باشند. امتحان نکردم ولی فکر کنم با ترکیب کردن این سه تا اون چیزی بشه که شما بخواهید البته چون انتخاب می کنیم که کدام ها سؤال به جواب و جواب به سؤال داشته باشند پس تصادفی نمیشه
  9. حذف اکانت انکی

    سلام. برای حذف اکانت انکی وب خود: به آدرس https://ankiweb.net برید. وارد اکانت خود شوید. از گوشه سمت راست و بالا بر روی Account کلیک کنید. در صفحه جدید باز شده نیز در قسمت گوشه سمت راست و بالا گزینه Delete Account را مشاهده خواهید کرد که با کلیک بر روی آن می توانید اکانت خود را حذف کنید. حتماً قبل از اینکه اکانت خود را حذف کنید، پشتیبان آفلاین از مجموعه خود داشته باشید.
  10. میزبانی انکی وب

    متأسفانه AnkiWeb فقط به صورت سرویس میزبانی شده در دسترس است.
  11. مزیت آنکی نسبت به سوپرممو

    هر چند اثر بسیار بزرگ سوپرممو در این حوزه قابل انکار نیست، اما بدون مشکل ھم نیست. برنامه غالباً به خاطر باگ(مشکلات نرم‌افزاری) و دشواری کاربری مورد انتقاد است. فقط بر روی ویندوز اجرا می‌شود. برنامه‌ای تجاری است، بدین معنی که کاربران نهایی نمی‌توانند آن را توسعه داده یا به اطلاعات پردازش نشده دسترسی داشته باشند. هر چند نسخه‌های بسیار قدیمی به صورت رایگان در دسترس است، ولی برای استفاده‌ی نوین بسیار محدود است. آنکی بر روی این مشکلات تمرکز کرده است. میزبان‌های رایگان برای آنکی در پلتفورم‌های زیادی در دسترس است، بنابراین دانش‌آموزان و معلمانی که با محدودیت‌های بودجه روبه‌رو هستند، فراموش نشده‌اند. آنکی متن باز، و ھمراه با کتابخانه‌ی رو به رشدی از افزونه‌هاست، که اھدایی کاربران نهایی است. چند پلتفورمی است، بدین معنی که روی ویندوز، مکینتاش، لینوکس، FreeBSD و چندین دستگاه تلفن ھمراه اجرا می‌شود. و به شکل قابل توجهی نسبت به سوپرممو استفاده از آن راحت‌تر است. از نظر ساختار داخلی، سیستم تکرار تأخیری آنکی بر پایه نسخه‌ی قدیمی، از الگوریتم سوپرممو به نام SM2 است. نسخه‌های بعدی موفق به دستیابی به یادگیری اندک مؤثرتری شده‌اند، اما این موضوع به قیمت پیچیدگی اضافه بر حد تمام شده است.
  12. غیررایگان بودن نسخه آیفون

    کار کردن بر روی آنکی میزکار(دسکتاپ)، آنکی وب و آنکی موبایل شغل تمام وقت من است و من به راهی برای کسب درآمد نیاز دارم تا حداقل بتوانم قبوضم را پرداخت کنم. از آنجایی که نسخه‌ی میزکار و آنکی‌وب را به صورت رایگان توسعه می‌دهم، به روی فروش‌های برنامه آیفون برای کسب درآمد تکیه کرده‌ام. انکی‌دروید توسط گروه جدایی از داوطلبان نوشته شده است. و از آنجایی که سازندگان انکی‌دروید آنرا مبتنی بر نسخه‌ی میزکاری که من ایجاد کرده‌ام گذاشته‌اند( و بر آنکی‌وب برای همگامسازی دسته‌ها تکیه کرده‌اند) تصمیم گرفته‌اند که آنرا هم به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهند.
  13. مرورهای عقب افتاده

    اگر در مرورهایتان عقب افتاده‌اید، آنکی کارت‌هایی را که بیشتر از ھمه منتظر بوده‌اند در اولویت قرار می‌دهد. آنکی این کار را با در نظر گرفتن ‎200‎ کارت که بیشتر از ھمه در انتظار بوده‌اند و نمایش آنها به صورت اتفاقی تا محدوده مرور روزانه‌تان انجام می‌دهد. با این ترتیب‌بندی می‌توان اطمینان حاصل کرد که هیچ کارتی قطعاً منتظر نخواهد ماند و از طرفی اگر کارت‌های جدیدی را معرفی کنید، مرورهای آن‌ها تا زمانی که کارت‌های عقب‌ افتاده‌ی خود را مرور نکردید نمایش داده نمی‌شوند.‎ اگر دوست دارید که ترتیب مرور کارت‌های از موعد گذشته را عوض کنید، می‌توانید این کار را با ایجاد یک دسته‌ی فیلتر شده، انجام دهید.‎ زمانی که کارت‌های جدیدی را که مدت زمانی منتظر بوده‌اند پاسخ می‌دھید، آنکی آن تأخیر را در هنگام تخمین زدن زمان بعدی نمایش کارت در نظر می‌گیرد.
  14. ایده انکی

    دو مفهوم مهم در پس آنکی نهفته است: امتحان به‌یادآوری فعال (active recall testing) و تکرار تأخیری (speed repetition). این دو مفهوم علی رغم نگارش فراوان در ادبیات علمی در سال‌های متمادی، برای اکثر یادگیرندگان شناخته شده نیست. فهم چگونگی کارکرد این‌ها شما را تبدیل به‌یادگیرنده‌ای بسیار مؤثرتر خواهد کرد. امتحان به یادآوری فعال امتحان به یادآوری فعال به معنی در معرض پرسش قرار گرفته شدن و تلاش برای یادآوری پاسخ است. این مفهوم دقیقاً دربرابر مطالعه‌ی منفعل قرار دارد؛ مطالعه‌ی منفعل یعنی می‌خوانیم، می‌بینیم یا گوش فرا می‌دهیم بدون اینکه توقف کنیم و ببینیم که آیا پاسخ را می‌شناسیم یا خیر؟. تحقیقات نشان داده است که امتحان یادآوری فعال در ساختن خاطرات از مطالعه‌ی منفعل بسیار قوی‌تر است. دو دلیل برای این امر وجود دارد: عمل یادآوری چیزی حافظه را تقویت کرده و احتمال اینکه بتوانیم بعداً دوباره آن را به خاطر بیاوریم افزایش خواهد داد. وقتی که نمی‌توانیم به سؤالی پاسخ بدهیم، بیانگر این است که نیاز داریم به آن موضوع بازگشته تا آن را مرور کنیم یا دوباره برای یادگیری آن سعی کنیم. شما احتمالاً در سال‌های مدرسه با امتحان یادآوری فعال بدون اینکه متوجه باشید روبه‌رو شده‌اید. زمانی که آموزگاران خوب تعدادی پرسش برای پاسخگویی بعد از خواندن یک مقاله به شما می‌دادند، یا شما را وادار به دادن امتحان بررسی پیشرفت هفتگی می‌ساختند، فقط صرفاً به دنبال اینکه بفهمند شما مطلب را درک کرده‌اید یا خیر نیستند. با امتحان کردن شما، آنها در حال افزایش احتمال یادآوری مطالب در آینده هستند. یک راه خوب برای وارد کردن امتحان یادآوری فعال در مطالعات خود، استفاده از فلش‌کارت است. در فلش‌کارت‌های سنتی، پرسشی را در یک سمت کارت و پاسخ را در سمت دیگر کارت می‌نوشتید. با نچرخاندن کارت تا هنگامی که به پاسخ فکر نکرده‌اید، می‌توانید مطالب را مؤثرتر از آنچه که نگاه منفعل اجازه می‌دهد بیاموزید. یا ازش استفاده کن یا از دستش بده مغزهای ما ماشین‌هایی کارآمد هستند و به سرعت از اطلاعاتی که مفید به نظر نمی‌رسد صرف‌نظر می‌کند. احتمالاً شما ھم چیزی را که برای ناهار در دوشنبه دو ھفته‌ی گذشته خوردید اکنون به یاد نمی‌آورید، چون این اطلاعات معمولاًً مفید نیستند. اما اگر به رستورانی فوق‌العاده در آن روز رفته باشید و دو ھفته‌ی گذشته را ھم مشغول تعریف کردن از آنجا برای دیگران بوده‌اید، احتمالاً با جزئیات روشن آن را به یاد دارید. قانون «یا ازش استفاده کن یا از دستش بده» مغز، به هر چیزی که یاد می‌گیریم اعمال می‌شود. اگر بعد از ظهری را صرف یادگیری تعدادی اصطلاحات علمی کرده باشید و سپس به این مطالب به مدت دو ھفته فکر نکنید، احتمالاً تا الان اکثر آن‌ها را فراموش کرده‌اید. در حقیقت، مطالعات نشانگر آن است که ما 75 درصد مطالبی را که یاد می‌گیریم در بازه زمانی 48 ساعت فراموش می‌کنیم. این حقیقت می‌تواند بسیار ناامید کننده به نظر برسد، مخصوصاً هنگامی که در حال یادگیری حجم زیادی از اطلاعات هستیم. اما راه حل ساده است:مرور. با مرور اطلاعاتی که تازه یاد گرفته‌ایم، می‌توانیم میزان فراموشی را به شکل قابل توجهی کاھش دھیم. تنها مشکل این است که مرور سنتی خیلی کاربردی نیست. اگر از فلش‌کارت کاغذی استفاده می‌کنید، مرور ھمه آنها اگر فقط 30 تا از آن‌ها را برای مرور داشته باشید بسیار راحت است، اما افزایش سریع تعداد فلش‌کارت به300 یا 3000 ، مرور را بسیار دشوار خواهد کرد. تکرار تأخیری اثر تأخیر توسط روانشناسی آلمانی در سال 1885 گزارش شد. او مشاهده کرد که اگر به جای چندین بار مطالعه در یک جلسه، بین مرورها در طول زمان فاصله اندازیم، احتمال یادآوری مطالب بیشتر خواهد بود. از دھه 1930 تعدادی پیشنهاد برای استفاده از اثر تأخیر برای بهبود یادگیری وجود داشت، که تحت عنوان تکرار تأخیری نامگذاری شد. یکی از پیشنهادات مربوط به سال 1972 هست، زمانی که دانشمندی آلمانی به نام سباستین لایتنر روشی از تکرار تأخیری با استفاده از فلش‌کارت را محبوب ساخت. با جداسازی کارت‌های کاغذی در یک سری جعبه و حرکت کارت‌ها در هربار مرور موفق یا ناموفق به یک جعبه‌ی متفاوت، تخمین نسبی از چگونگی به خاطر سپرده شدن یک کارت و زمانی که باید مجدداً مرور شود در یک نگاه اجمالی به دست آمد. استفاده از جعبه‌ی چند خانه‌ای در برابر استفاده از یک جعبه‌ی یک خانه‌ای پیشرفت بزرگی بود و این مدل به شکل وسیعی توسط نرم‌افزارهای فلش‌کارتی رایانه‌ای به کار گرفته شد. هرچند، این یک برخورد نه چندان دقیق است، چون تاریخ دقیقی که مطلب را باید مجدداً مرور کنید به شما نمی‌دهد و به خوبی از پس مطالب با دشواری‌های متعدد برنمی‌آید. بزرگترین پیشرفت در 30 سال اخیر توسط مؤلفان سوپرممو، برنامه فلش‌کارتی پولی که از تکرار تأخیری استفاده می‌کند، صورت پذیرفته است. سوپرممو پیشرو مفھوم سیستمی است که مراقب زمان ایده‌آل مرور مطالب هست و خودش را بر اساس کارکرد کاربر بهبود می‌دهد. در سیستم تکرار تأخیری سوپرممو، هر زمان که به پرسشی پاسخ می‌دھید، به برنامه می‌گویید که با چه کیفیتی توانستید که آن را به یاد آورید- کاملاً آن را فراموش کرده‌اید، اشتباه کوچکی مرتکب شده‌اید، با سختی آن را به یاد آوردید، یا به راحتی به یاد آوردید و غیره. برنامه از این تعیین کیفیت برای تصمیم‌گیری در مورد زمان مناسب نمایش مجدد کارت به شما استفاده می‌کند. از آن جایی که یک خاطره را هر بار که با موفقیت به یاد آورید، قوی‌تر می‌شود، زمان بین تکرارها به تبع آن افزایش می‌یابد. بنابراین ممکن است سؤالی را که برای اولین بار دیدید، دفعه بعد 3 روز بعد آن را ببینید، و دفعات بعدی ۱۵روز بعد، ۴۵ روز بعد و به ھمین ترتیب. این انقلابی در یادگیری بود، چون با این روش می‌توان مطالب را با کمترین میزان تلاش یاد گرفت و به خاطر آورد. شعار سوپرممو خلاصه‌ی ھمه‌ی این بحث‌ها است: «با استفاده از تکرار تأخیری، می‌توانید فراموش کردن را فراموش کنید.»
  15. آنکی چیست؟

    آنکی نرم‌افزاری است که به خاطر سپاری مطالب را آسان می کند. از آن جایی که (این روش) از روش‌های مطالعه سنتی بسیار کارآمدتر است، می‌توانید در عین کاھش زمانی که به مطالعه کردن می‌پردازید، به شکل قابل توجهی میزان یادگیری خود را بالا ببرید. هر شخصی که نیازی به حفظ کردن مطالب در زندگی روزمره‌اش دارد می‌تواند از آنکی بهره برد. زیرا که آنکی بی‌توجه به محتواست و از تصویر، صدا، ویدیو و نشانه‌گذاری علمی (به وسیله LaTeX) پشتیبانی می‌کند موارد استفاده از آن نامحدود است. برای مثال می‌توان از آنکی در موارد زیر استفاده کرد: یادگیری یک زبان مطالعه برای آزمون‌های پزشکی و حقوقی به خاطرسپاری نام و چهره اشخاص تمرین مجدد پیش‌آموخته‌های جغرافیا تسلط بر اشعار طولانی و حتی تمرین آکوردهای گیتار!
×