رفتن به مطلب

moony persian

کاربر سایت
  • تعداد ارسال ها

    3
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

فعالیت های امتیازی

  1. می پسندم
    moony persian به محمد رستمی امتیاز داد در افزونه ی صدا   
    در انکی پیشنهاد شده که برای تلفظ ها یک فیلد جدا در نظر بگیرید. هر چند از همون فیلد های سؤال و جواب یا Front/Back پیش فرض میشه استفاده کرد. اما در آینده برای مدیریت تلفظ ها به مشکل برمیخورید. برای مثال اگر شما صدا را در فیلد Front قرار بدید و بعدها بخواهید کارتی درست کنید که صدا پخش شود و شما جمله یا کلمه را تایپ کنید مجبور هستید یکی یکی کارت ها را ویرایش و صدا را از بخش Front جدا کنید که این خیلی وقت گیر هست. پس از همان ابتدا بهتر است یک فیلد جدا برای صدا در نظر بگیرید.
     
    ۲- وقتی فیلد جدایی برای صدا ایجاد کردید باید آن را برای تلفظ در مکان درست به کارت اضافه کنید که این کار از طریق ویرایش کارت و اضافه کردن تگ فیلد صدا به کارت انجام می شود.
    ۳- فرض کنیم شما کارتی دارید که انگلیسی هست و روی سوال book هست و جواب هر چیزی که دوست دارید. فایل صوتی مربوط به سؤال هم book.mp3 که در یک جایی از مموری گوشی شما قرار دارد. من فرض میکنم شما اون فیلد صدا را ایجاد کردید و به ویرایش کارت رفتید و برای تلفظ صدا در مکان درست تگ مربوطه را در جای درستی قرار داده اید. حالا برای اینکه این صدا را به کارت اضافه کنید باید این مراحل را طی کنید.
    فایل book.mp3 را به پوشه Ankidroid/collection.media منتقل کنید. به ویرایش کارت برگردید و در فیلد صدایی که ساختید این عبارت را قرار بدید: [sound:book.mp3] اگر فیلد صدا نساختید میتوانید همین عبارت را در جلوی جمله یا کلمه ای که قرار است تلفظ شود قرار دهید. کارت را ذخیره کنید.  
    پیشنهاد میکنم:
    اگر تلفظ شما ماشینی است از همان تلفظ خودکار انکی دروید استفاده کنید. البته اگر فقط قصد دارید در گوشی مطالعه کنید. چرا که تلفظ خودکار انکی دروید به این معنا نیست که همین تلفظ در انکی دسکتاپ هم اجرا شود.برای تلفظ در انکی دسکتاپ شما نیاز به فایل صوتی دارید. اگر فایل های آماده تلفظ را دارید و از تلفظ ماشینی استفاده نکردید بهترین راه استفاده از انکی دسکتاپ برای اضافه کردن تلفظ هاست. چرا که تنها زحمت کشیدن تلفظ و گذاشتن در فیلد مربوطه هست.
  2. تشکر
    moony persian از محمد رستمی یک واکنش گرفت در افزونه ی صدا   
    خیلی ممنون از زحمت تون
    خط اخر را میشه بیشتر توضیح بدید
    منظور از فیلد کجاست ؟؟
    فیلد مربوط به صدای کارت همون سربرگ الصاق صدا به کارت منظور است ؟؟
    +
    سایت فورو در مورد جمله اگر کمک کنند خیلی خوب است ممنون
     
  3. می پسندم
    moony persian به محمد رستمی امتیاز داد در افزونه ی صدا   
    برای تلفظ دو راه داریم یا از این آموزش استفاده کنید:
     
     
    یا از این دوتا افزونه:
    نسخه رسمی: https://ankiweb.net/shared/info/427598962
    نسخه غیر رسمی: https://ankiweb.net/shared/info/814349176
  4. می پسندم
    moony persian به yazdan madadjuo امتیاز داد در افزونه ی صدا   
    من یک افزونه دیگه هم پیدا کردم که تلفظ انسانی واژه ای که نوشتیم رو پیدا میکنه. البته محدود به واژه میشه.
     توصیه میکنم دوستان ی نگاهی بندازن
    https://ankiweb.net/shared/info/1407979740
  5. می پسندم
    moony persian به محمد رستمی امتیاز داد در افزونه ی صدا   
    درود بر شما. اگر شما از انکی دسکتاپ استفاده کنید چندین راه برای تلفظ ها وجود دارد:
    استفاده از افزونه صدا (رسمی و غیر رسمی) که در بالا لینک داده شده. این افزونه ها تلفظ ماشینی دارند. یعنی کامپیوتر برای شما تلفظ میکنه و هنگام تلفظ دقیق واضح هست که ماشین داره تلفظ میکنه مثل یک ربات استفاده از سایت هایی که تلفظ محلی در اختیارتون قرار میدن مثل فوروو. در این سایت ها شما کلمه را قرار میدید و شخص دیگری که همون زبان، زبان مادری ایشون هست کلمه یا جمله را براتون تلفظ میکنه و در اختیارتون قرار میده. مسلماً معتبرترین تلفظ ها همین ها هستند اما یه کمی بیشتر باید زحمت بکشید. یعنی اینکه باید کلمه خودتون را در این سایت ها جستجو کنید و تلفظ‌ش را دانلود کنید و بعد به کارت اضافه کنید. که این برای بعضی ها خسته کننده هست ولی خوب بعضی ها هم لذت میبرند از این کار. آموزش استفاده از سایت فورو هم در بخش آموزش هست. اگر هم از انکی دروید استفاده می کنید:
    یا اینکه تلفظ خودکار انکی دروید را فعال کنید که با استفاده از TTS گوشی جملات و کلمات را به زبان مورد نظر شما تلفظ می کند. آموزش این مورد هم در بخش آموزش انکی دروید گذاشته شده. و این امکان هم تلفظ ماشینی هست. اگر خودتون بخواهید تلفظ ها را در انکی دروید اضافه کنید: تلفظ ها را دانلود کنید و به گوشی خود منتقل کنید. تلفظ ها را به پوشه Ankidroid/collection.media انتقال بدید. بعد در فیلد مربوط به صدای کارت(که بهتر است برای تلفظ یک فیلد جدایی بسازید) برای اینکه صوت را به کارت متصل کنید کافیه از این الگو [sound:filename.mp3] استفاده کنید. اگر نام فایل صوتی را با filename عوض کنید و به فیلد صدا این الگو را اضافه کنید کارت شما دارای تلفظ می شود.
×
×
  • اضافه کردن...