رفتن به مطلب

چگونه با خواندن کتاب های ساده زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟


محمد رستمی

221 بازدید

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید برای بهبود مهارت های زبانی خود استفاده کنید. یکی از این راه‌ها خواندن کتاب به زبان انگلیسی است. اما یافتن کتاب‌ها و روش‌هایی که بهترین بازدهی را برای شما دارند، مهم است. همانطور که در پست قبلی وبلاگ اشاره کردم، فراموش نکنید که کتاب هایی را انتخاب کنید که با سطح زبان انگلیسی و علایق شخصی شما مطابقت داشته باشد. خواندن باید جالب و سرگرم کننده باشد. اگر به نظرتان خسته کننده یا دشوار است، کتاب را عوض کنید! این 8 نکته به شما کمک می کند تا شروع کنید:

۱-کتابی را پیدا کنید که واقعاً به آن علاقه دارید 

 میلیون‌ها کتاب وجود دارد، و وقتی شروع به خواندن ادبیات انگلیسی می‌کنید، مهم است که یکی را انتخاب کنید که واقعاً دوستش داشته باشید. 

۲- مطمئن شوید که سطح کتاب برای شما مناسب است

  شما باید کتابی پیدا کنید که خیلی سخت نباشد، از طرفی خیلی آسان هم نباشد. ابتدا سعی کنید 2 یا 3 صفحه را بخوانید. اگر بیش از 10 کلمه جدید در هر صفحه وجود دارد، بهتر است کتاب ساده تری انتخاب کنید. خواندن نباید به یک «تمرین دیکشنری» خسته کننده تبدیل شود. اگر بتوانید معنای کلی را درک کنید و فقط چند کلمه جدید را در هر صفحه جستجو کنید، احتمالاً کتاب خوبی برای شما خواهد بود.

۳- فیلم را ببینید!

 اگر خواندن یک رمان اصلی به زبان انگلیسی کمی ترسناک است، ابتدا فیلم مربوط به آن رمان را تماشا کنید. بسیاری از کتاب های محبوب اکنون نسخه های فیلمی دارند. تماشای فیلم مربوط به کتاب، قبل از خواندن خود کتاب، درک اولیه ای از داستان به شما می دهد. تماشای فیلم نیز تمرین بسیار خوبی برای تقویت زبان انگلیسی شماست!

۴- کتاب صوتی را گوش دهید!

اکثر رمان ها اکنون به عنوان کتاب صوتی نیز در دسترس هستند. اگر متوجه شدید که مطالعه بیش از حد زمان می برد، پس چرا سعی نکنید در حین رانندگی به سمت محل کار یا استراحت روی مبل به یک کتاب صوتی گوش دهید؟ 

۵- کتاب های دو زبانه را امتحان کنید

  کتاب های دو زبانه دارای متن اصلی انگلیسی در یک صفحه و ترجمه به زبان شما در صفحه دیگر هستند. این بدان معنی است که اگر تمام متن انگلیسی را نمی فهمید، می توانید به سرعت به زبان خود ارجاع دهید. شما می توانید این نوع کتاب ها را از فروشگاه های محلی یا آنلاین خریداری کنید، اما انتخاب همیشه محدود است. یا می توانید همان کتاب را به زبان انگلیسی و به زبان خود بخرید و سپس این دو را با هم مقایسه کنید. 

۶- تجزیه و تحلیل زبان کتاب 

همیشه به نحوه استفاده نویسنده از کلمات و ساختارهای انگلیسی توجه کنید. رمان ها از زبان رسمی و غیررسمی استفاده می کنند و اغلب با عبارات روزمره انگلیسی پر می شوند. در حین مطالعه، از یک مداد برای برجسته کردن کلمات ناآشنا استفاده کنید و آنها را در یک دفتر یادداشت بنویسید. وقتی انگلیسی صحبت می کنید ، سعی کنید از کلمات و عباراتی که در کتاب های اخیر خوانده اید استفاده کنید. فراموش نکنید که کلمات و عبارات کتاب های قدیمی را بررسی کنید.

۷- واژگان جدید را در متن یاد بگیرید

  کتاب های اصلی انگلیسی حاوی کلماتی هستند که شما نمی دانید. قبل از اینکه آنها را در فرهنگ لغت جستجو کنید، سعی کنید بر اساس داستان، معنی آنها را بفهمید. در بسیاری از موارد، بدون نیاز به باز کردن فرهنگ لغت، می‌توانید معنای کلمه را حدس بزنید. با این حال، هنگام نوشتن واژگان جدید، ایده خوبی است که دوباره بررسی کنید.

۸- به آنچه خوانده اید فکر کنید

 وقتی کتاب خود را تمام کردید، لحظه ای به آنچه خوانده اید فکر کنید. آیا کلمات جدیدی از کتاب وجود داشت که به خصوص آن را دوست داشته باشید؟ آیا اینها را در دفترچه یادداشت کرده اید؟ اگر واقعاً از کتاب لذت بردید، پس آیا دوست دارید کتاب دیگری از همان نویسنده را امتحان کنید یا شاید در مورد زندگی نویسنده در ویکی پدیا بخوانید؟ فقط به این دلیل که یک کتاب را تمام کرده اید به این معنی نیست که به پایان راه رسیده اید! همیشه چیزهای بیشتری برای کشف وجود دارد…

۹- کتاب بعدی خود را انتخاب کنید!
وقتی اولین رمان خود را تمام کردید، وقت آن است که رمان بعدی را انتخاب کنید! اگر احساس اعتماد به نفس دارید، می توانید سعی کنید کتاب پیشرفته تری پیدا کنید. خواندن کتاب های یک نویسنده (یا از همان ژانر) می تواند زندگی را آسان تر کند. نویسندگان اغلب از کلمات و عبارات یکسانی در کتاب‌های خود استفاده می‌کنند و این می‌تواند به شما در یادگیری واژگان از طریق تکرار کمک کند.

۱۰- به یک باشگاه کتابخوانی بپیوندید

عاشق خواندن به زبان انگلیسی هستید؟ چرا یک باشگاه کتاب برای خواندن ایجاد نمی کنید و سپس با دوستان خود درباره رمان های انگلیسی بحث کنید؟ این کار را می توان به صورت حضوری یا از طریق اسکایپ انجام داد. سعی کنید هر ماه یک کتاب بخوانید و به هر یک از اعضای باشگاه حق انتخاب بدهید!

1 دیدگاه


دیدگاه‌های پیشنهاد شده

به گفتگو بپیوندید

شما در حال پست به عنوان مهمان هستید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
افزودن یک دیدگاه ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   بازگردانی قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
  • اضافه کردن...