رفتن به مطلب

تشابهات املایی و معنایی در ادبیات کنکور 1.0.0

   (1 نقد)

1 تصویر

درباره این فایل

این فایل 161 عدد کارت داره که شامل لغات مشابه یا هم آوای ادبیات و معنی اونها میشه. لغات، مربوط به هر سه کتاب دهم و یازدهم و دوازدهم هستن.

لغت و املا جمعا ۵ تست ادبیات کنکور رو شامل میشن یعنی حدود ۲۰ درصد ادبیات که اتفاقا چون ۵ سوال اول دفترچه هم هستن اگه بتونید این ۵ سوال رو درست جواب بدید در همون چند دقیقه اول شروع  کنکور قوت قلب خوبی میتونه واسه ادامه کار بهتون بده. در این فلش کارت ها، لغات دشواری که مشابه یا هم آوا هستن، آورده شده اند.

کلماتی که دارای یکی از حروف «ت/ط»، «ث/س/ص»، «ح/ه»، «ذ/ز/ض/ظ»، «ع/ء همزه» یا «غ/ق» هستن مهم ترین لغات املا ادبیات در کنکور محسوب میشن. حدود ۹۰ درصد کلماتی که براى غلط املایى در کنکور طرح میشه از کلماتی هستن که حداقل یکی از ۶ دسته حروف بالا رو دارن، یعنی کلماتی با دو صورت مختلف که در ساختار جمله معناى درستی ندارن.

 یادتون باشه لغت و املا برخلاف اکثر مباحث زبان فارسی، آرایه ها و قرابت معنایی، مهارتی نیست بلکه تقریبا حفظی هست و نیاز به مرور زیادی تا فراموش نشه. اگه به اندازه کافی مرور نداشته باشید و معانی لغات رو حدسی و نصف نیمه سر کنکور بخواد یادتون بیاد ممکنه نمره منفی بگیرید. 

پس تا میتونید لغت و املا رو به طور منظم با آنکی مرور کنید و تست های مربوط به این کلمات رو کار کنید. معمولا سوالات سخت کنکور لغت و املا از همین ها هستن.

 

1.PNG.9d970e78a2a8b49a6591f3b3face2707.PNG          2.PNG.5c80ff8042bd95644da32dd44553a80d.PNG

 

 

 

 

 

 

 

 


تغییرات جدید در نسخه 1.0.0   دیدن کارنامه تغییرات

انتشار در

تغییرات رخ داده برای این نسخه، ثبت نشده است.

 اشتراک گذاری

بازخورد کاربر


13571357

   1 از 2 نفر از اعضا این مورد را مفید می دانند 1 / 2 کاربر

آقا باز نمیشه آقا باز نمیشه نه عربی نه زبان.

لینک به نقد
×
×
  • اضافه کردن...